Osvetlenie

Vhodné rastlinky a machy ku krevetkám
Milos
Príspevky: 1655
Dátum registrácie: 03 Okt 2014, 21:17
Kontaktovať používateľa:

Osvetlenie

Príspevok od používateľa Milos »

Zdravim,
po prvy krat uvazujem nad akvariom, v ktorom nepojde len o blahobyt krevetiek. Doteraz som vzdy maval osvetlenie take, "aby tam bolo vidno a aby tam rastlo aspon nieco".
Takze podarte prosim. Co sa da pokladat za silne osvetlenie, ktore podporuje rast druhov narocnych na svetlo? A ake triky sa pouzivaju, aby som to nemal behom par tyzdnov plne rias?
Vdaka!
Chovam: taiwan bee, taiwan hybrid, sulawesi kardinal, CRS, CBS, bloody mary, blue velvet, blue topas

Používateľov profilový obrázok
pmasarik
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 08 Mar 2017, 18:17
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať používateľa:

Re: Osvetlenie

Príspevok od používateľa pmasarik »

Ja nie som žiadny odborník, ale čo viem, tak silné svetlo bez CO2 + hnojenie = ževraj problémy s riasou. Ževraj preto, lebo mne sa to nepotvrdilo...

Mám 60 litrové akvárium kde som natrepal 2 x 20W LED halogény, ktoré sa dajú kúpiť v klasickom elektre na osvetlenie dvora (svetla na rozdávanie). Takto som začal môj pokus o rastlinné akva. Hneď od začiatku som hnojil a pridával CO2 a všetko pekne rástlo, riasu som nemal. Potom ma to postupne prestalo baviť každý týždeň vytrhávať za kýbeľ rastlín a preto som prestal hnojiť a CO2 tam ide len tak, aby sa nepovedalo. Náročnejšie rastliny vykapali, ale zostalo tam stále dosť iných. Za celé obdobie som nemal žiadny problém s riasou, ani pri hnojení a ani bez hnojenia. Musím ešte podotknúť, že ja žiadne akvárium neodkaľujem. O všetko sa musí u mňa postarať príroda. Takže ja by som sa toho nebál, dôležité je husto zarastené akvárium a neprerybňovať...
Môj youtube kanál: https://www.youtube.com/channel/UCxlF9e ... erA/videos
Reverzná osmóza: https://www.youtube.com/watch?v=qSF5saWrmB0
Ako pripraviť vodu pre krevetky: https://www.youtube.com/watch?v=CH8WNaC3hVk